I often see people use "don't blame me, others including you have similar problems"-kind of "logic" to defend themselves but this is absurd. It's better to criticize each other than keeping silent until everyone becomes perfect (, which never happens).
読んだ
Nature "Structural and mechanistic insights into fungal β-1,3-glucan synthase FKS1" ReadCube
阻害薬 echinocandin の作用機序として結合している lipid の乱れを示唆しているけど、なぜ lipid が活性に大事なのか構造的に説明できていない。Rho1 がどう活性化させるのか、caspofungin は野生型を阻害するのに S643P 変異体を逆に活性化するのはなぜかとか、生化学的知見を説明するに至っていない。
それから、caspofungin や micafungin が echinocandin 類であるということも明記してくれないと読みにくい。PC watch "AMD、薄型ゲーミングノート向け「Ryzen 7040HS」登場。AI プロセッサ「XDNA」の詳細も"
「Web カメラの入力画像に対し、人物の自動フレーミング、人物以外の背景ぼかし、アイコンタクトなどが利用できる」とあるが、全部、どうでもいい機能だ……BBC "Jocelyn Chia: US comedian calls Malaysia's reaction to MH370 joke 'ridiculous'"
I agree. Her joke might have sounded offensive to some people, but invoking police for being "politically incorrect" is outrageous.BBC "MH370 joke: Malaysia asks Interpol to track down comedian"
Nonsense. By what authority can the Malaysia government prosecute a comedy performed in the USA by a US citizen?PC watch "AMD の Instinct MI300 が「NVIDIA DGX キラー」になる可能性"
機械学習だと PyTorch とか高級ライブラリ経由で使うのが主だから、HPC 用途における CUDA コードの移植よりはずいぶん楽そう。NVIDIA は邪悪化しているので頑張っていただきたい。PC watch "ダイサイズ 35 % 減はどのように実現したのか? 明らかになった Zen 4cコアの正体"
L3 cache size の単位が間違っている。「1,152 MB (= 1.125 TB)」じゃなくて 1.125 GB でしょ。表も。「OpenSSL で RSA 公開鍵暗号を試してみよう」
openssl genrsa, rsa, rsautl
などのコマンドで鍵ペアを作ったりファイルを暗号化・復号する方法。なろうで 「ドラ姫様が往く!!」を王都編まで読んだ。
序盤の立上がりがすごく遅かったが、「森に来る者達」編あたりから面白くなった。Science "Serious about research—and teaching"
This says the traditional teaching style "had long been debunked as ineffective, as they exacerbated performance gaps in students from marginalized backgrounds." But another style favors another set of students! "interactive lectures, small group work, low-stakes assignments" would favor extroverts, those good at interpersonal skills, who can happily work with strangers and puts introverts in disadvantage.
Eventually, students have different teaching styles that serve them the most. Instead of promoting one style and replacing others, various methods of learning should be made available. Some might even want to study themselves without taking any lectures. Of course one teacher cannot provide all but we can combine efforts via the internet.